Hoe bepaal je jouw internet marketing strategie?

Passie is de basis van elk bedrijf. Dat is de drijvende kracht. Als je je ding doet met passie wordt je daar blij van en geeft het energie welke je kunt inzetten voor de minder leuke dingen als bijvoorbeeld de boekhouding, als dat niet je passie is.

Wie is nu echt je doelgroep?

Denk heel goed na over je doelgroep. Dit is een heel belangrijk stuk van je bedrijf en de basis van je internet marketing strategie. Als je namelijk niet precies weet wie je doelgroep is, wordt het moeilijk je daar met je marketing op te richten. Iedereen met geld binnen Nederland of nee, Europa, dat is geen doelgroep. Ga voor jezelf na wie nu precies de echte doelgroep is. Maak het zo klein of specifiek mogelijk. Het kunnen er dan wel meerdere zijn.

Welke taal spreekt je doelgroep?

Nu je de doelgroep goed in kaart hebt, ga je aan de slag met de taal van je doelgroep. Maak een lijst met woorden die de doelgroep in zou tikken als ze op zoek gaan naar jou of jouw product of dienst. Ook combinaties van woorden kunnen worden gebruikt om beter aan te sluiten bij het resultaat. Zo zal iemand die op zoek is naar een Audi, Audi in tikken, maar wil hij een nieuwe of een gebruikte? En welk model wordt gezocht?

Waar bevindt de doelgroep zich?

Onderzoek waar de doelgroep aanwezig is. Waar zoekt men voor jouw product of dienst? Waar wordt er over jouw product of dienst gesproken. Dit is een belangrijke stap van je internet marketing strategie. Besteed hier veel aandacht aan want dit bepaald of je met jouw strategie de juiste richting kiest.

Kijk kritisch naar je website.

De website zal uiteindelijk ervoor zorgen dat iemand contact opneemt of een andere actie neemt. Bekijk op jouw site of het duidelijk is dat je een actie wilt. Dat het menu makkelijk en logisch in elkaar zit en de teksten lekker lezen. Niet te lang, en zeker niet saai of teveel vaktermen. Als je wel de vaktermen wilt gebruiken maak deze dan klikbaar zodat de uitleg ook beschikbaar is.

Bepaal welke internet marketing varianten bij jou en je bedrijf passen.

Er zijn vele manieren om je doelgroep te benaderen. Het is wel belangrijk dat en je doelgroep daar ook aanwezig is en dat het pas bij jou als persoon en bij jouw bedrijf.

enkele voorbeelden:

  • Zoekmachine marketing
  • E-mail marketing
  • Viral marketing
  • Video marketing
  • Brand marketing
  • Identity marketing
  • Affiliate marketing
  • Social marketing

Nu we bepaald hebben waar de doelgroep zich bevindt en welke soorten marketing bij het bedrijf passen kunnen we een plan gaan maken waar we de diverse marketing diciplines een mix laten vormen in een internet marketing strategie. In deze internet marketing strategie laat je alles op elkaar aansluiten en ontstaat jouw campagne voor jouw product of dienst.

Hulp nodig bij jouw internet marketing strategie?

naam :
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Uw vraag:
Neem contact op.
* verplichte velden



Bedankt!

Bedankt voor uw bericht. We nemen spoedig contact met u op.

Sluit dit venster



EasyCreators onderscheidt zich door internet marketing diensten aan te vullen. Veel marketing buro's willen het overnemen van de ondernemer, maar vooral ZZPers willen vaak ook zelf (delen) doen.



Meer over ons?

about
our work
manifesto

Praten met ons?

Bel: 0570 517069

Niet zo'n prater? mail ons:
info @ easycreators.nl

Blijf in contact!

Blijf op de hoogte van de veranderingen in ons vak!