Hoe sta ik vanaf vandaag bovenaan?

Wanneer je begint met online adverteren, loop je snel tegen een reeks van afkortingen. Veel adverteerders beginnen met hun advertentie budget en het inrichten van een campagne. Er staat veel op het spel.Als je begint met online advertenties, wordt veel gebruik gemaakt van het krachtige AdWords-advertentie-programma van Google waarmee je vier belangrijke strategieën kunt inzetten:

Adverteren in de betaalde zoekresultaten van Google, de zogehete gesponsorde links op:

  • Google's eigen zoeksite
  • Op site van "zoek partners"
  • Adsense inhoudsnetwerk
  • gerichte plaatsingen

Uitgaande dat je beslist om te adverteren op de zoekmachine van Google met hun Adwords advertentie systeem. Je hebt dan trefwoorden nodig en een doelpagina om na de klik (op de tekstadvertentie) op uit te komen. Ook is de hoogte van de ​​CPC belangrijk. CPC betekent de kosten per klik, hiermee geef je aan hoeveel je maximaal wilt betalen wanneer een gebruiker op de advertentie klikt. Afhankelijk van zoekvolume, concurentie en uw advertentie budget, kan de CPC sterk variëren.

Stel je hebt besloten dat je Google's positie targeting mogelijkheid gaat gebruiken. Je maakt dan een keuze uit sites welke deel uitmaken van het Google-netwerk van AdSense-uitgevers. Hiermee kun je gericht partners zoeken die aansluiten bij jouw content. Positie targeting maakt gebruik van CPM. CPM betekent dat je betaald per duizend vertoningen. Als marketeer, heb je waarschijnlijk een doel voor het aantal vertoningen dat je wilt ontvangen voor jouw advertentie budget, die ook kan worden bepaald door een verwachte klikfrequentie voor de display advertenties.

Als je besluit om een ​​CPM van € 1 te betalen voor 1000 vertoningen en een klikfrequentie van 1% (wat overeenkomt met 10 klikken), betaal je 10 cent CPC. Zinvol? Een andere vorm van reclame wordt vaak gebruikt door affiliate marketeers en directe respons marketeers. Het heet CPA reclame. CPA staat voor Cost Per Action of Acquisition en is ook wel bekend als CPL of Cost Per Lead.

Als je weet hoeveel je bereid bent uit te geven voor elke actie, kan berekend worden welke vorm het beste past bij product, dienst en budget. Met behulp van de CPA-model, kan een advertentie budget van duizend euro op het Google netwerk een CPA van € 25 - of verwachting 40 orders te ontvangen. Ook al is dit een CPA campagne, kan het € 1000 advertentie budget worden gebruikt voor het CPM-advertentie te kopen, zoals een miljoen indrukken op een site met een CPM (kosten per duizend impressies) van € 1.

Nu scoort de campagne zo goed dat er 50 orders komen ... geweldig! Uitgaande van het 1.000 euro budget, is hun CPA gereduceerd tot 20 euro en levert het meer op dan verwacht. Als je slechts 10 stuks verkoopt is het verstandig de volgende reclamecampagne ergens anders te proberen.

Naast het Google netwerk zijn er nog vele andere platformen waarop CPC, CPM, CPA en CPL campagnes kunnen worden geplaarst. Denk hierbij aan Hyves, Hyverteren, Facebook, Facebook Ads, Marktplaats, Marktplaats Ads, en ga zo maar door. Het is wel belangrijk NIET alleen op dergelijke campagne te bouwen maar een goede strategie de basis te laten zijn van je campagnes.

Garanties, zo doe ik dat.

Google Adwords heeft bij veel ondernemers een onprettig gevoel opgebouwd. Dit wil ik graag bij je wegnemen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als ik een campagne opstart, deze resultaat zal hebben. Jij geeft aan wat je wilt en ik geef de garantie welk resultaat we gaan behalen.

Waarom ik die garantie kan geven? Omdat ik altijd vooronderzoek doe naar de haalbaarheid. Zo handel je in feite dus met voorkennis. Mocht ik nu toch het gegarandeerde resultaat niet behalen, zijn er vooraf duidelijke afspraken en krijg je geld terug.

Een vrijblijvend gesprek over CPC en CPM adverteren?

Neem contact op.
* verplichte velden



Bedankt!

Bedankt voor uw bericht. We nemen spoedig contact met u op.

Sluit dit venster



EasyCreators onderscheidt zich door internet marketing diensten aan te vullen. Veel marketing buro's willen het overnemen van de ondernemer, maar vooral ZZPers willen vaak ook zelf (delen) doen.



Meer over ons?

about
our work
manifesto

Praten met ons?

Bel: 0570 517069

Niet zo'n prater? mail ons:
info @ easycreators.nl

Blijf in contact!

Blijf op de hoogte van de veranderingen in ons vak!